۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85583847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶ درصد روستاهای ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

ایلام - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر از ۳۸۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان ایلام وجود دارد، گفت: ۹۶ درصد این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

"علی کریمی" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر، ۶۸۸ روستای استان معادل ۹۸ درصد روستاها دارای پوشش تلفن همراه هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام بر تلاش برای ارتقای پوشش تلفن همراه جاده‌ای تاکید کرد و یادآور شد: هزار و ۴۲۵ کیلومتر از جاده‌های استان نیز(۸۹ درصد کل محورهای مواصلاتی) زیرپوشش شبکه ارتباطی و مخابراتی قرار دارند.

کریمی ضریب نفوذ پهنای باند ثابت اینترنت استان را ۵۹.۹ درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پهنای باند ورودی استان ۵۴۰ گیگابیت در ثانیه است که نسبت به سه سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

۹۶ درصد روستاهای ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

۹۶ درصد روستاهای ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

وی از اجرای ۸۳۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری در این استان خبر داد و افزود: این پروژه هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به وضعیت پروژه حفاری و کابل کشی فیبرنوری بین شهری شرکت "های وب" بیان کرد: این شرکت به منظور دسترسی به شبکه اختصاصی خود و همچنین اتصال ۲۷ شهر استان به فیبر نوری منازل و کسب و کارها در قالب ۱۷ تیم عملیاتی اجرای ۸۷۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری را در دست اقدام دارد.

وی افزود: تا کنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر از پروژه فیبر نوری (بین شهری) در استان ایلام اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در خصوص وضعیت پروژه فیبر نوری شهری نیز یادآور شد: عملیات اجرای ۵۳۰ کیلومتر فیبرنوری شهری نیز با پیشرفت مناسب در دست اجرا است که از این میزان تنها ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

به گفته کریمی، پیشرفت کنونی پروژه فیبرنوری شهری در استان ایلام حدود ۹۴ درصد است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال دارای حدود ۶۱۷ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha